Met verwondering heb ik de afgelopen periode waargenomen hoe onze samenleving tot stilstand is gekomen en vervolgens en masse in beweging is gebracht naar het nieuwe normaal van de 1.5-meter-samenleving.
“Lean gaat niet vanzelf. Het enthousiasme van medewerkers kan wegebben wanneer het niet de verwachte vruchten afwerpt,” zegt Chris Oerlemans, oud-deelnemer aan van het Lean Leadership Program.
De TUI Group heeft de duidelijke ambitie geuit om uit de COVID-19 crisis te komen als een sterk, agile, lean en digitaal bedrijf. De crisis heeft een ‘burning platform’ gecreëerd voor het versneld doorvoeren van (digitale) transformaties binnen TUI.
Juist in crisistijden blijkt waar een organisatie echt voor staat, wat managers echt belangrijk vinden. Dat blijkt uit de keuzes die worden gemaakt, de beslissingen die worden genomen.
Covid-19 brengt het beste in mensen naar boven. En soms het slechtste. Laten we eens een balans opmaken van mogelijke effecten die de coronacrisis met zich meebrengt.