Prof. dr. Henry Robben

Hoogleraar
Henry Robben
  • Marketing
  • Strategische Marketing
"Succesvolle marketing komt voort uit gedegen analyses voorzien van een saus van gezond boerenverstand."

 

Prof. dr. Henry Robben is hoogleraar marketing aan Nyenrode Business Universiteit. Hij maakt deel uit van het Nyenrode Faculty Expertisecenter Marketing & Supply Chain Management. Zijn onderzoeksinteresses omvatten strategische marketing, innovatiemanagement en de ontwikkeling van nieuwe producten. Hij heeft over deze en andere onderwerpen gepubliceerd in tijdschriften zoals het International Journal of Research in Marketing, het Journal of Product Innovation Management, het Journal of Strategic Marketing, en R&D Management.     

Eerder bekleedde hij functies aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, de Universiteit van Tilburg, de Technische Universiteit Delft en de TIAS School for Business and Society.Hij was gasthoogleraar aan de Utrecht University School of Economics.

Robben is co-auteur van verschillende boeken, waaronder Visionaire Marketing (met Rudy Moenaert), Strategisch denken in marketing (met Rudy Moenaert), MarketingmanagementDe Essentie (met Philip Kotler, Kevin Lane Keller en Maggie Geuens), Marketing Strategy and Organisation (met Rudy Moenaert en Peter Gouw) en The Customer Leader met Rudy Moenaert en Michael Antioco. Hij verzorgt onderwijs over (digitale) marketingstrategie en innovatiemanagement binnen de academische en executive programma’s. 

Internationale activiteiten

Robben was gastprofessor aan AVT Business School, DTU Business School (beide in Denemarken), het Mediterranean Agronomic Institute in Chania (Griekenland), de Southwest University of Finance and Economics (China), de Universiteit van Port Elizabeth (Zuid-Afrika), Stellenbosch University Business School (Zuid-Afrika) en de Universiteit van West Florida (VS).

Interesses

Bergwandelen, fietsen, gamen, lezen, reizen, schrijven.

Meest relevante publicaties