Biografie
"Succesvolle marketing komt voort uit gedegen analyses voorzien van een saus van gezond boerenverstand."
Prof. dr. Henry Robben is hoogleraar marketing aan Nyenrode Business Universiteit. Hij maakt deel uit van het Nyenrode Faculty Expertisecenter Marketing & Supply Chain Management. Zijn onderzoeksinteresses omvatten strategische marketing, innovatiemanagement en de ontwikkeling van nieuwe producten. Hij heeft over deze en andere onderwerpen gepubliceerd in tijdschriften zoals het International Journal of Research in Marketing, het Journal of Product Innovation Management, het Journal of Strategic Marketing, en R&D Management.
Eerder bekleedde hij functies aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, de Universiteit van Tilburg, de Technische Universiteit Delft en de TIAS School for Business and Society.Hij was gasthoogleraar aan de Utrecht University School of Economics.
Robben is co-auteur van verschillende boeken, waaronder Visionaire Marketing (met Rudy Moenaert), Strategisch denken in marketing (met Rudy Moenaert), Marketingmanagement: De Essentie (met Philip Kotler, Kevin Lane Keller en Maggie Geuens), Marketing Strategy and Organisation (met Rudy Moenaert en Peter Gouw) en The Customer Leader met Rudy Moenaert en Michael Antioco. Hij verzorgt onderwijs over (digitale) marketingstrategie en innovatiemanagement binnen de academische en executive programma’s.
Internationale activiteiten
Robben was gastprofessor aan AVT Business School, DTU Business School (beide in Denemarken), het Mediterranean Agronomic Institute in Chania (Griekenland), de Southwest University of Finance and Economics (China), de Universiteit van Port Elizabeth (Zuid-Afrika), Stellenbosch University Business School (Zuid-Afrika) en de Universiteit van West Florida (VS).
Interesses
Bergwandelen, fietsen, gamen, lezen, reizen, schrijven.
Meest relevante publicaties
- Moenaert, R., Robben, H., and Antioco, M. 2021. The Customer Leader. Baarn: S2 Uitgevers.
- Moenaert, R. and Robben, H. 2016. Marketing met Ballen. Amsterdam: Adfo Books. ISBN: 978-94-9219-614-9.
- Moenaert, R., Robben, H., and Gouw, P., 2011. Marketing Strategy and Organization: Building Sustainable Business, 7th edition. Leuven: LannooCampus. ISBN: 978-90-209-7698-4.
- Van Ingen, R., Peters, P., De Ruiter, M., & Robben, H. (2021). Exploring the meaning of organizational purpose at a new dawn: The development of a conceptual model through expert interviews. Frontiers in Psychology.
- Van Ingen, R., De Ruiter, M., Peters, P., & Robben, H. (2021). Engaging through purpose: The mediating role of person–organizational purpose fit in the relationship between perceived organizational purpose and work engagement. Management Revue, 32(2), 85-105.
- Alvino L., Pavone, L., Abhishta, A. & Robben, H., (2020). Picking Your Brains: Where and How Neuroscience Tools Can Enhance Marketing Research. Frontiers in Neuroscience. 14:577666. doi: 10.3389/fnins.2020.577666.
- Loef, J., Pine, J. & Robben, H. (2017). Co-creating customization: Collaborating with customers to deliver individualized value. Strategy & Leadership 45:3, 10-15.
Publicaties
-
Publicatiedatum 11-7-2017Bestandsgrootte 288 KB
Informatie
- Vakgebied