Executive Program Sales Management
Introductie
Om als salesmanager succesvol te blijven in deze veranderende wereld is een proactieve houding en stevig persoonlijk leiderschap van cruciaal belang. Om deze rol te kunnen vervullen, moet je buiten traditionele kaders kunnen denken en handelen. Herkennen
waar nieuwe kansen en uitdagingen liggen en nieuwe wegen inslaan met originele en gedurfde, maar realistische initiatieven.
De masterclass biedt je de kennis, vaardigheden en hulpmiddelen die nodig zijn om een succesvolle en dynamische sales professional te zijn.
Wat levert het je op?
- Je hebt handvatten om een salesstrategie niet alleen te formuleren, maar ook te realiseren.
- Je kan out of the box denken om anders en vooral concreet jouw uitdagingen aan te pakken.
- Je bent nog beter in staat om aan alle facetten van sales management inhoud te geven.
Wat levert het op voor je organisatie?
Pro actieve (sales) managers wil je behouden en uitdagen. De managers en leiders van veranderprocessen die dit programma volgen, zullen met meer ondernemerschap te werk gaan. Ook zullen zij meer eigenaarschap en vooral extra werkplezier ondervinden door de impact die ze maken. Het programma draagt bij aan versterking van veranderprocessen die dus zo effectiever zijn, maar ook van meer betekenis zijn.
Wat onze deelnemers zeggen
Inhoud
Wat ga je doen?
Dit programma biedt je de handvatten om niet alleen een salesstrategie te formuleren, maar deze ook succesvol te implementeren. Na afloop beheers je alle aspecten van salesmanagement. De combinatie van theorie en praktijk helpt je om de belangrijkste inzichten direct toe te passen op jouw eigen situatie. De interactie met andere deelnemers biedt bovendien een waardevolle mogelijkheden om vanuit diverse invalshoeken naar jouw uitdagingen te kijken en 'out of the box' te denken. We werken op drie niveaus in dit programma van buiten naar binnen.
- De externe (sales) context
- De interne (sales) organisatie
- Ik: als Salesmanager
Gedurende het programma werk je aan een concreet salesplan. Deze presenteer je tijdens de slotmodule aan je leidinggevende en aan de rest van de groep. Hiermee pas je de geleerde theorie direct toe in je eigen werkomgeving.
Thema's
De onderwerpen zijn onder andere:
- Leiderschap in sales
- Motiverende verkoop
- Disruptieve verandering omarmen
- Klantgericht verkopen
- Social & Digital selling
- De commerciële revolutie is aan de gang
- Inclusive leadership in Sales
- Pak je rol als Sales manager en leider
Wil je meer weten over de onderwerpen die aan bod komen? Download dan de brochure.
De inhoud van het programma is onder voorbehoud van wijzigingen.
Van wie krijg je college?
In het Executive Program Sales Management brengen de meest inspirerende sprekers je de kneepjes van het vak bij, met sterke cases uit de praktijk.
De hoogleraren en experts
- Drs. Yousri Mandour - Partner bij The Lobster Company
- Toni van Dam - digital sales & ai in B2B sales expert en Oprichter bij Ai • saleslabs
- Drs. ing. Wessel P.J. Berkman - oprichter De Commerciële Revolutie, Employee Growth Factory, The Social Selling Company en NINTES en Nedbricks
- Raisa Ghazi - public speaker en serial entrepreneur Diversity, Equity & Inclusion & Oprichter SkillGenie
- Ir. Berry Veldhoen - Co-founder Altuition, Founder 9plusondernemers en Co-auteur ( Klanthelden in ) de 9+ Organisatie
- Daniel Fischer - VP Sales KPN Health, bestuurslid SMA
- Rob Iding - Managing Director HP
Deze sprekers zijn onder voorbehoud van wijzigingen.
Sprekers
-
Prof. dr. Bas Kodden LL.M.
Functietitel HoogleraarBas Kodden is hoogleraar Leiderschap & Managementontwikkeling, coördinator van het Centrum voor Strategie, Organisatie & Leiderschap en academisch directeur van diverse leiderschapsprogramma’s van Nyenrode Business Universiteit.
-
Wessel Berkman
Functietitel Ondernemer en oprichterWessel Berkman is commercieel expert en oprichter van De Commerciële Revolutie, The Social Selling Company en E-comRebels. Hij is schrijver van bestsellers over on- en offline Sales, leiderschap en next level HRM. Tevens is hij de oprichter van leiderschapsnetwerk: NINTES.nl & Nedbricks en investeert hij in verschillende ventures.
-
Toni van Dam
Functietitel Coach, trainerToni van Dam is een expert op het gebied social selling en AI in B2B-sales. Hij helpt uiteenlopende organisaties met de implementatie van een (digitale) salesstrategie. Hij traint sales- en managementteams in nieuwe werkwijzen, met als ultiem doel: hogere omzet en marges.
Deze sprekers zijn onder voorbehoud van wijzigingen.
Brochure bekijken?
Laat dan je gegevens achter en je ontvangt de brochure in je mail.
Brochure aanvragen
Aanmelden
Voor wie?
Je bent of wordt verantwoordelijk voor de commerciële organisatie of een gedeelte ervan. Je hebt de belangrijke taak om een strategische verkoopvisie te ontwikkelen en uit te dragen. Tevens moet je resultaten boeken. Als inspirerende manager wil je het voorbeeld zijn om zo samen de extra stap te zetten. Zowel in een B2B als B2C omgeving, vanuit producten- als dienstenomgeving en van (nationaal/ internationaal) beursgenoteerd tot familiebedrijf.
Verder is deze masterclass ook geschikt voor managers uit de publieke sector waar commercieel en klantgericht denken en werken ook wordt verwacht. Je bent bijvoorbeeld werkzaam als:
- Commercieel manager / directeur
- Business Development Manager
- Key Account Manager
- Sales Manager
Meld je nu aan
Aanmelden voor het Executive Program Sales Management doe je via het inschrijfformulier.
Heb je nog vragen? Onze programma- coördinator beantwoordt deze graag.
Data
Dit programma heeft meerdere startmomenten. Kies zelf wat jou het beste uitkomt.
Startmomenten
-
Editie februari 2025
Het programma vindt plaats op:
- 6 februari 2025 van 17:00 - 21:00 uur – De kick-off op Nyenrode
- 13 februari 2025 08:30 – 09:30 uur – Kickstart morning Online
- 6 maart 2025 van 09.00 – 21.00 uur – Module 1A op Nyenrode
- 20 maart 2025 van 09:30 – 12:30 uur – Module 1B Online
- 27 maart 2025 08:30 – 09:30 uur – Kickstart morning Online
- 27 maart 2025 van 09.00 – 14:00 uur – Module 2 op Nyenrode
- 3 april 2025 08:30 – 09:30 uur – Kickstart morning Online
- 3 april 2025 19:00 – 21:00 uur – Intervisie Online of fysiek op Nyenrode
- 10 en 11 april 2025 – Module 3 op Nyenrode (inclusief overnachting)
- 17 april 2025 08:30 – 09:30 uur – Kickstart morning Online
- 26 juni 2025 van 17:00 - 21:00 uur - The story continues op Nyenrode
-
Editie mei 2025
Het programma vindt plaats op:
- 15 mei 2025 van 17:00 - 21:00 uur – Kick-off op Nyenrode
- 22 mei 2025 08:30 – 09:30 uur – Kickstart morning Online
- 5 juni 2025 van 08:00 – 21:00 uur – Module 1A op Nyenrode
- 12 juni 2025 van 08:30 – 09:30 uur – Kickstart morning Online
- 19 juni 2025 09:30 – 12:30 uur – Module 1B Online
- 19 juni 2025 19:00 – 21:00 uur – Intervisie Online of fysiek op Nyenrode
- 26 juni 2025 van 08:00 – 13:00 uur - Module 2 op Nyenrode
- 1 juli 2025 08:30 – 09:30 uur – Kickstart morning Online
- 3 en 4 juli 2025 – Module 3 op Nyenrode
- 25 september 2025 van 17:00 - 21:00 uur - The story continues op Nyenrode
Interesse in deze opleiding?
Ben jij geïnteresseerd in de opleiding Executive Program Sales Management? Meld je dan online aan.
Investering
Wat zijn de kosten?
De investering voor het Executive Program Sales Management is € 4.295,- per persoon (exclusief 21% btw). Dit bedrag is inclusief collegemateriaal, hotelovernachting en maaltijden. Je ontvangt een deelnamecertificaat.
Kosteloos annuleren is uitsluitend mogelijk per e-mail tot 4 weken voor de aanvangsdatum. Na die datum ben je het volledige deelnamebedrag verschuldigd.
Annulering dient altijd schriftelijk te geschieden.
Disclaimer
*Alle bedragen en voorwaarden zijn indicatief (exclusief btw en bijkomende kosten, tenzij anders aangegeven) en onder voorbehoud van periodieke wijzigingen.
Benieuwd of deze opleiding aansluit bij je ambities en interesses?
Laat dan je gegevens achter en wij nemen contact met je op.
Persoonlijk advies
Gerelateerd nieuws
-
‘Een goede marketeer brengt de buitenwereld naar binnen’
Type: OnderwijsPublicatiedatum: 9-7-2024Marketeers staan in deze tijd voor grote uitdagingen.
Bekijk artikel -
Goede marketing: ‘Zorg dat alle stakeholders van je organisatie houden’
Type: OnderwijsPublicatiedatum: 2-7-2024Het Marketing Leadership Program (MLP) helpt senior marketeers om een leidende positie in te nemen.
Bekijk artikel -
‘Een goede strategie vraagt om overzicht en focus’
Type: OnderwijsPublicatiedatum: 27-6-2023De wereld verandert in rap tempo en ontwikkelingen volgen elkaar snel op. Hoe zorg je er als organisatie voor dat je wendbaar blijft?
Bekijk artikel -
"De hoofdtaak van een succesvolle marketeer: Verbinden, verbinden, verbinden."
Type: OnderwijsPublicatiedatum: 17-8-2022“Wil je serieus genomen worden, dan moet je met een overtuigende strategie komen die aansluit bij de organisatiestrategie”, adviseert kerndocent Henry Robben, hoogleraar Marketing aan Nyenrode.
Bekijk artikel
Contact
Vragen? Neem vrijblijvend contact met ons op, we helpen je graag!
Contact opnemen
Soortgelijke programma's
-
Blended class Business Development
Startdatum: 15 januari 2025 en 8 april 2025Taal:- Nederlands
Locatie:- Breukelen
- Online
Binnen Biz Dev draait het om het zien van kansen, omgaan met verandering en inspelen op (digitale) ontwikkelingen. Met als doel lange termijn waarde te creëren voor de organisatie en al haar stakeholders.
Bekijk opleiding -
Collegereeks Excellent Leiderschap
Startdatum: 28 januari 2025, 12 mei 2025Taal:- Nederlands
Locatie:- Breukelen
Tijdens de collegereeks Excellent Leiderschap geven experts nieuwe invalshoeken op leiderschap en leer je hoe je dit toepast in jouw dagelijkse werk.
Bekijk opleiding -
Blended class Brand Management
Startdatum: 13 maart 2025Taal:- Nederlands
Locatie:- Breukelen
- Online
Met de blended class Brand Management til je jouw merk-strategische kennis naar een hoger niveau.
Bekijk opleiding