Marketing Leadership Program
Introductie
Met het Marketing Leadership Program leer jij - vanuit jouw expertise en ervaring - hoe je het vertrouwen kan winnen van je medebestuurders en hen kan mobiliseren en motiveren om gezamenlijk het verschil te maken.
Wat levert het je op?
- Je leert hoe je als marketeer een leidende rol kan innemen binnen je organisatie.
- Je leert de gehele organisatie te overtuigen om jouw advies op te volgen.
- Je onderzoekt welke leiderschapsstijl het beste past bij jou als ervaren marketeer.
- Je krijgt inzicht in de externe factoren die van invloed zijn op het marketinglandschap.
- Je leert welke concrete tools je kan inzetten om het maximale uit markting en jouw organisatie te halen.
Wat levert het op voor je organisatie?
Je wordt meegenomen in alles wat nodig is om als leider het vertrouwen te winnen van je medebestuurders. Je weet hoe je hen kan mobiliseren en motiveren om gezamenlijk het verschil te maken. Een concreet eindresultaat voor de organisatie is een organisatieadvies op basis van het zelf ingebrachte marketing leadership vraagstuk, wat direct een positieve invloed kan hebben op de performance van de organisatie.
Dit programma bieden we aan in samenwerking met Adformatie.
Inhoud
Wat ga je doen?
In een uitdagend programma geven onze hoogleraren en praktijksprekers actuele wetenschappelijke inzichten en koppelen zij deze aan de dagelijkse praktijk. Dit maakt dat het een programma op academisch niveau met een praktische inslag.
Dit programma bestaat uit een optimale combinatie van interactieve webinars, een online leeromgeving, leren van en met mede-deelnemers, netwerken en klassikale bijeenkomsten. De groepen bestaan uit deelnemers vanuit verschillende sectoren met soortgelijke vraagstukken.
Wat mag ik concreet verwachten?
- Interactieve webinars
- Een interactief, online leeromgeving met een compleet aanbod van inhoudelijke video's, artikelen, vraagstellingen en cases
- De mogelijkheid om een vraagstuk uit je eigen praktijk centraal te zetten
- De inzet van de expertise van mede-deelnemers voor je eigen vraagstukken
- Live bijeenkomsten op Nyenrode Business Universiteit
Thema's
Je gaat onder andere aan de slag met de volgende thema's:
- Leiderschap: Persoonlijk leiderschap, Verbindend leiderschap, Verantwoordelijk leiderschap
- Strategie: Organisatiestrategie, Marketingstrategie, Positioneringsstrategie
- Verandering: Trends & Ontwikkelingen, Board Room Dynamics, Verandermanagement
- Soft skills: Presentatievaardigheden, Communicatievaardigheden, Probleemoplossend vermogen
De inhoud van het programma is onder voorbehoud van wijzigingen.
Online leeromgeving
De content in de online leeromgeving is 24 uur per dag beschikbaar. Dit geeft jou de flexibiliteit om op elk moment en in jouw tempo de kennis op te doen.
De bijeenkomsten op Nyenrode Business Universiteit, de webinars én het online leertraject geven je de mogelijkheid om vakinhoudelijke verdieping in de onderwerpen te vinden. Daarnaast kan je jouw vragen stellen aan de docenten, ervaringen uitwisselen en leren van je mede-deelnemers. In dit programma leer je dus van en met elkaar.
Kortom: de combinatie van online leren en de contacturen op Nyenrode maakt dat jij jezelf op een zo effectief mogelijke manier kan blijven ontwikkelen.
Van wie krijg je college?
Tijdens het Marketing Leadership Program geven inspirerende sprekers hun visie en vertellen zij vanuit hun ervaring over de belangrijkste principes en inzichten.
Het complete programma zal worden gecompleteerd met de meest gevraagde sprekers op het gebied van marketing.
Sprekers
-
Liam Tjoa
Functietitel GastsprekerLiam Tjoa is oprichter en CEO van Gospooky, de creative agency die in 2022 door de SAN bekroond werd tot Bureau van het Jaar.
-
Steven Van Belleghem
Functietitel GastsprekerSteven van Belleghem is een internationale keynote spreker, inspirator, auteur van bestseller boeken en oprichter van B-Conversational. Zijn expertise en passie liggen bij de toekomst van Customer Experience. Zijn missie is om bedrijven te inspireren klantgerichter te worden. Hij vertaalt digitale trends naar concrete strategieën en inzichten voor bedrijven.
-
Jorieke de Vries-Goosen
Functietitel GastsprekerJorieke de Vries-Goosen is Directeur Marketing bij Jumbo Supermarkten. Zij maakt deel uit van de Board van Jumbo.
-
Prof. dr. Henry Robben
Functietitel HoogleraarAls hoogleraar Marketing doet Henry Robben onderzoek naar strategische marketing en innovatiemanagement. Zijn credo: 'Succesvolle marketing komt voort uit gedegen analyses, voorzien van een saus van gezond boerenverstand.'
-
Prof. dr. Rudy Moenaert
Functietitel HoogleraarRudy Moenaert is hoogleraar strategic marketing aan de TIAS School for Business and Society in Tilburg. Hij geniet echt van lesgeven in executive management programma's, adviseert toonaangevende bedrijven in de B2B- en dienstensector en treedt op in verschillende adviesraden.
-
Drs. Erik Maier
Functietitel LecturerErik Maier werkt als docent, programma-manager en promovendus aan Nyenrode Business Universiteit. Hij maakt deel uit van het Nyenrode Faculty Expertisecenter Strategy, Organization & Leadership. Bij voorkeur werkt hij op het gebied van persoonlijke ontwikkeling en organisatieontwikkeling: het gebied waar strategische doelen van de organisatie en de individuele behoeften van het individu met elkaar in verbinding staan.
-
Julian Stevense
Functietitel KerndocentJulian Stevense is executive lecturer Strategische Positionering voor de Executive Education opleidingen en het Modulair Executive MBA bij Nyenrode Business Universiteit. Daarnaast is hij founder van Brandgurus en auteur van De perfecte positionering.
-
Lizette Cohen
Functietitel Business DirectorLizette Cohen is Business Director Customized Executive Education voor de commercial sector bij Nyenrode Business Universiteit.
-
Erik van Engelen
Functietitel GastsprekerErik van Engelen is CEO/bestuurder met een stevige marketing- en commerciële achtergrond. In zijn tijd als CCO bij Eneco was hij medeverantwoordelijk voor de transformatie van Eneco van traditioneel bedrijf naar een modern en duurzaam energiebedrijf. Dat leverde hem de titel ‘marketeer of the year’ op.
-
Nicole Freid
Functietitel GastsprekerNicole Freid (50) werkt al 27 jaar voor A-merk bedrijven in non-food en food in diverse marketingrollen waarvan bijna 11 jaar als directeur marketing en innovatie bij HAK en sinds 1 september als CEO van de groep Neerlands Glorie Groente en Fruit - het bedrijf achter het merk HAK.
-
Edgar Molenaars
Functietitel GastsprekerEdgar Molenaars is Partner bij KPMG en verantwoordelijk voor de Customer & Brand Advies diensten. Hij adviseert klanten over CX-strategie en uitvoering, Merk-, Marketing- en Front Office Transformatie.
Deze sprekers zijn onder voorbehoud van wijzigingen.
Brochure bekijken?
Laat dan je gegevens achter en je ontvangt de brochure in je mail.
Brochure aanvragen
Aanmelden
Voor wie?
Het Marketing Leadership Program is bedoeld voor senior marketeers die met hun marketing een leidende rol in de organisatie willen innemen.
Data en tijden
Het programma bestaat uit 6 dagen:
- Fysieke module op 17 en 18 september 2025 op Nyenrode Business Universiteit
- Fysieke module op 9 oktober 2025 van 9:30 tot 16:30 uur op Nyenrode Business Universiteit
- Fysieke module op 6 november 2025 van 9:00 tot 17:00 uur op Nyenrode Business Universiteit
- Online Intervisie op 27 november 2025 van 9:00 tot 13:00 uur
- Fysieke module op 10 en 11 december 2025 op Nyenrode Business Universiteit
Bij de tweedaagse modules starten we op dag 1 om 9:00 uur en eindigen rond 22:00 uur. Op dag 2 duurt het programma van 9:00 tot 17:00 uur. De tweedaagse modules zijn inclusief een hotelovernachting.
Wanneer je verhinderd bent op één van de data dan mag je je laten vervangen door een collega. Inhalen van fysieke colleges en terug kijken van webinars is niet mogelijk.
Meld je nu aan
Aanmelden voor het Marketing Leadership Program doe je via de aanmeldbutton.
Heb je nog vragen? Onze programma- coördinator beantwoordt deze graag.
Interesse in deze opleiding?
Ben jij geïnteresseerd in de opleiding Marketing Leadership Program? Meld je dan online aan.
Investering
Wat zijn de kosten?
De investering voor het Marketing Leadership Program is € 6.295,- per persoon (exclusief 21% btw). Dit bedrag is inclusief lesmateriaal en toegang tot de online leeromgeving. Je ontvangt een deelnamecertificaat.
Kosteloos annuleren is uitsluitend mogelijk per e-mail tot 4 weken voor de aanvangsdatum. Na die datum ben je het volledige deelnamebedrag verschuldigd.
Annulering dient altijd schriftelijk te geschieden.
Disclaimer
*Alle bedragen en voorwaarden zijn indicatief (exclusief btw en bijkomende kosten, tenzij anders aangegeven) en onder voorbehoud van periodieke wijzigingen.
Benieuwd of deze opleiding aansluit bij je ambities en interesses?
Laat dan je gegevens achter en wij nemen contact met je op.
Persoonlijk advies
Contact
Vragen? Neem vrijblijvend contact met ons op, we helpen je graag!

Contact opnemen
Soortgelijke programma's
-
Blended class Brand Management
Startdatum: 13 maart 2025Taal:- Nederlands
Locatie:- Breukelen
- Online
Met de blended class Brand Management til je jouw merk-strategische kennis naar een hoger niveau.
Bekijk opleiding -
Advanced Marketing Program
Startdatum: 25 maart 2025, 30 september 2025Taal:- Nederlands
Locatie:- Breukelen
In het driedaagse Advanced Marketing Program staan actuele ontwikkelingen binnen de marketing centraal en leer je hoe je deze kan integreren binnen jouw eigen marketingstrategie.
Bekijk opleiding