Collegereeks Artificial Intelligence voor Business
Introductie
Artificial Intelligence (AI) speelt een steeds grotere rol in het bedrijfsleven en de maatschappij. Daarom is het belangrijk de mogelijkheden en beperkingen van deze technologieën te kennen. De collegereeks Artificial Intelligence voor business biedt de kans om inzicht te krijgen in de invloed van AI op het bedrijfsleven, hoe het de efficiëntie van bedrijfsprocessen kan verbeteren en innovatie kan stimuleren.
Wat levert het je op?
- Verbeterde kennis van AI: je krijgt een diepgaand inzicht in AI en de verschillende toepassingen ervan in het bedrijfsleven.
- Je leert hoe AI kan worden gebruikt om operationele efficiëntie te verbeteren, klantrelaties te versterken, nieuwe producten te ontwikkelen en strategische beslissingen te nemen.
- Je kan bepalen welke vraagstukken geschikt zijn om met AI aan te pakken, hoe je vervolgens een initiatief kunt starten, welke data je daarvoor nodig hebt en hoe je deze inzet.
Wat levert het op voor je organisatie?
Betere besluitvorming: je kan beter beslissingen nemen over AI-initiatieven in jouw organisatie. Je begrijpt de mogelijkheden en beperkingen van AI en weet hoe je deze technologie kan inzetten om jouw organisatie vooruit te helpen.
We bieden dit programma aan in samenwerking met AG Connect
Inhoud
Wat ga je doen?
In zes bijeenkomsten krijg je een heldere update over Artificial Intelligence.
Thema's
- AI & The Future of Work
- Hoe start je een AI-initiatief?
- Technologie achter AI en ML
- Data – welke data heb je nodig?
- Verantwoord gebruik en ontwikkeling van AI
- AI use cases
De inhoud van het programma is onder voorbehoud van wijzigingen.
Van wie krijg je college?
De colleges in deze collegereeks worden gegeven door inspirerende sprekers die vanuit hun eigen ervaring vertellen over belangrijke principes en inzichten.
Hoogleraren en experts
Deze sprekers zijn onder voorbehoud van wijzigingen.
Sprekers
-
Dr. Mike Hoogveld
Functietitel GastsprekerMike Hoogveld is partner bij nlmtd, auteur van verschillende managementboeken en spreker op het gebied van futureproof zijn als organisatie. In 2020 is hij gepromoveerd op hoe lerende organisaties beter presteren voor hun klanten en zo toekomstbestendig worden.
-
Remy Gieling
Functietitel GastsprekerRemy Gieling begon zijn carrière als software-ondernemer en later als hoofdredacteur van de gerenommeerde zakentitels Sprout en Management Team (MT/Sprout). Inmiddels is hij presentator voor diverse media zoals RTLZ en commentator bij BNR Nieuwsradio. Als auteur, spreker en techwatcher houdt hij technologische ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en weet hij complexe materie begrijpelijk uit te leggen. Remy is de oprichter van kennisplatform ai.nl.
-
Dennis de Reus
Functietitel GastsprekerDennis de Reus heeft ruim tien jaar ervaring in Data, Digital en Artificial Intelligence. Bij McKinsey&Company leidde hij digitale transformaties binnen een variëteit aan sectoren zoals telecom, infrastructuur en softwareproviders. Bij IPsoft was hij wereldwijd verantwoordelijk voor de implementatie van hun cognitive agent Amelia. Hier heeft hij tientallen chatbots opgezet in zowel Europa als de Verenigde staten. Binnen ABN AMRO is Dennis verantwoordelijk voor Innovation Technology.
-
Prof. dr. Koen Hindriks
Functietitel HoogleraarKoen Hindriks is hoogleraar Sociale Artificiële Intelligentie (AI) en hoofd van de Social AI groep in de afdeling Informatica van de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij doet onderzoek naar het socialer en intelligenter maken van robots en andere vormen van sociale interfaces zoals smart displays. Hij is co-voorzitter van de Special Interest Group on Artificial Intelligence, een lid van ICT Research Platform Nederland. In 2016 heeft hij Interactive Robotics opgericht.
-
Stefan Buijsman
Functietitel GastsprekerStefan Buijsman promoveerde op 20-jarige leeftijd in de filosofie van de wiskunde. Sindsdien werkt hij als onderzoeker. Hij schreef verschillende populairwetenschappelijke boeken over wiskunde (Plussen en Minnen) en artificial intelligentie (Alsmaar Intelligenter). Momenteel is hij universitair docent filosofie van technologie aan de TU Delft, waar hij onderzoek doet naar ethiek van artificial intelligence. Daarnaast is hij managing director van het TU Delft Digital Ethics Centre.
-
Jan W. Veldsink MSc
Functietitel KerndocentJan Veldsink is spreker, senior-adviseur, trainer en coach gespecialiseerd in Artificial Intelligence en Interventies in organisaties en teams. Zijn expertisegebieden zijn Artificial Intelligence, Cybersecurity, Systematisch denken, Serious gaming en Innovatie. Jan werkt als consultant en docent op het gebied van Cybercriminaliteit, Artificial Intelligence, digitale transformatie, organisatieontwikkeling en innovatie bij Rabobank en aan Nyenrode Business Universiteit.
Deze sprekers zijn onder voorbehoud van wijzigingen.
Brochure bekijken?
Laat dan je gegevens achter en je ontvangt de brochure in je mail.
Brochure aanvragen
Aanmelden
Voor wie?
Je bent een (mede)verantwoordelijk voor AI initiatieven binnen jouw organisatie, primair vanuit het IT-perspectief.
Meld je nu aan
Aanmelden voor de collegereeks Artificial Intelligence voor business doe je via de aanmeldbutton.
Heb je nog vragen? Onze programma-manager beantwoordt ze graag.
Data en tijden
Dit programma heeft meerdere startmomenten. Kies zelf wat jou het beste uitkomt.
Startmomenten
-
Editie maart 2025
Deze editie vindt plaats op:
- 5, 12, 19 en 26 maart 2025
- 2 en 9 april 2025
De colleges starten om 16.00 uur en eindigen rond 19.30 uur, inclusief een pauze waarin we een lichte maaltijd aanbieden.
Wanneer je verhinderd bent op één van de data dan mag je je laten vervangen door een collega. Het betreffende college inhalen is niet mogelijk. -
Editie september 2025
Deze editie vindt plaats op:
- 25 september 2025
- 2, 9 en 30 oktober 2025
- 13 en 20 november 2025
De colleges starten om 16.00 uur en eindigen rond 19.30 uur, inclusief een pauze waarin we een lichte maaltijd aanbieden.
Wanneer je verhinderd bent op één van de data dan mag je je laten vervangen door een collega. Het betreffende college inhalen is niet mogelijk.
Interesse in deze opleiding?
Ben jij geïnteresseerd in de opleiding Collegereeks Artificial Intelligence voor Business? Meld je dan online aan.
Investering
Wat zijn de kosten?
De investering voor de collegereeks Artificial Intelligence voor business is v.a € 2.595,- (exclusief 21% btw). Dit bedrag is inclusief lesmateriaal en een lichte maaltijd. Je ontvangt een deelnamecertificaat.
Let op: voor de startmomenten na 1 september 2025 bestaat dit programma uit 7 colleges. Vanaf dat moment is de investering voor de collegereeks Artificial Intelligence voor business € 2.995,- per persoon (exclusief 21% btw).
Kosteloos annuleren is uitsluitend mogelijk per e-mail tot 4 weken voor de aanvangsdatum. Na die datum ben je het volledige deelnamebedrag verschuldigd.
Annulering dient altijd schriftelijk te geschieden.
Disclaimer
*Alle bedragen en voorwaarden zijn indicatief (exclusief btw en bijkomende kosten, tenzij anders aangegeven) en onder voorbehoud van periodieke wijzigingen.
Gerelateerd nieuws
-
‘Data-analyse en AI zijn onlosmakelijk verbonden met verandermanagement’
Type: OnderwijsPublicatiedatum: 23-4-2024Het analyseren van data en het toepassen van kunstmatige intelligentie, wordt voor bedrijven steeds belangrijker.
Bekijk artikel -
Iedereen in je organisatie moet data snappen
Type: OnderwijsPublicatiedatum: 5-8-2022"Data maakt de digitale transformatie mogelijk", zegt Frank Ferro, Director Insights bij PostNL. "Daarom moet iedereen in je organisatie data snappen, wat het is en wat je ermee kunt doen."
Bekijk artikel -
“Innoveren gaat om creativiteit, dat doe je niet vanuit een spreadsheet”
Type: OnderwijsPublicatiedatum: 22-12-2021Hoe stimuleer je innovatie binnen organisaties? Kan je innovatief leren denken? En hoe neem je anderen daarin mee? Diana Koch en Patrick Ploeg, oud-deelnemers aan de blended class Strategisch Innoveren, delen wat zij hebben geleerd en hoe zij dit hebben toegepast in de praktijk.
Bekijk artikel -
‘Begrijp de onderliggende krachten van digitalisering’
Type: OnderwijsPublicatiedatum: 1-9-2021Menig bestuurder en toezichthouder vraagt zich af hoe digitale transformatie en digitale innovaties zich verhouden tot het bestaande businessmodel van een organisatie. Hoe beoordeel je opkomende technologieën? Hoe experimenteer je, terwijl je organisatie daar niet op ingericht is en je de uitkomsten van experimenten niet kent?
Bekijk artikel
Contact
Vragen? Neem vrijblijvend contact met ons op, we helpen je graag!