Collegereeks Artificial Intelligence voor Business

In het kort

  • Concreet en toepasbaar
  • Inzicht in de mogelijkheden en beperkingen van AI
  • Solide basis voor toepassing van AI in je organisatie

Informatie

Startdatum
5 maart 2025, 25 sept 2025
Duur
6 dagen
Colleges
van 16.00 - 19.30 uur
Investering
v.a. € 2.595 (excl. btw)
Locatie(s)
Collegereeks Artificial Intelligence voor Business

Introductie

Artificial Intelligence (AI) speelt een steeds grotere rol in het bedrijfsleven en de maatschappij. Daarom is het belangrijk de mogelijkheden en beperkingen van deze technologieën te kennen. De collegereeks Artificial Intelligence voor business biedt de kans om inzicht te krijgen in de invloed van AI op het bedrijfsleven, hoe het de efficiëntie van bedrijfsprocessen kan verbeteren en innovatie kan stimuleren.

Wat levert het je op?

  • Verbeterde kennis van AI: je krijgt een diepgaand inzicht in AI en de verschillende toepassingen ervan in het bedrijfsleven.
  • Je leert hoe AI kan worden gebruikt om operationele efficiëntie te verbeteren, klantrelaties te versterken, nieuwe producten te ontwikkelen en strategische beslissingen te nemen.
  • Je kan bepalen welke vraagstukken geschikt zijn om met AI aan te pakken, hoe je vervolgens een initiatief kunt starten, welke data je daarvoor nodig hebt en hoe je deze inzet.

Wat levert het op voor je organisatie?

Betere besluitvorming: je kan beter beslissingen nemen over AI-initiatieven in jouw organisatie. Je begrijpt de mogelijkheden en beperkingen van AI en weet hoe je deze technologie kan inzetten om jouw organisatie vooruit te helpen.

We bieden dit programma aan in samenwerking met AG Connect 

Inhoud

Wat ga je doen?

In zes bijeenkomsten krijg je een heldere update over Artificial Intelligence.

Thema's

  • AI & The Future of Work
  • Hoe start je een AI-initiatief?
  • Technologie achter AI en ML
  • Data – welke data heb je nodig?
  • Verantwoord gebruik en ontwikkeling van AI
  • AI use cases

De inhoud van het programma is onder voorbehoud van wijzigingen.

Van wie krijg je college?

De colleges in deze collegereeks worden gegeven door inspirerende sprekers die vanuit hun eigen ervaring vertellen over belangrijke principes en inzichten.

Hoogleraren en experts

Deze sprekers zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

Sprekers

  • Dr. Mike Hoogveld

    Functietitel Gastspreker

    Mike Hoogveld is partner bij nlmtd, auteur van verschillende managementboeken en spreker op het gebied van futureproof zijn als organisatie. In 2020 is hij gepromoveerd op hoe lerende organisaties beter presteren voor hun klanten en zo toekomstbestendig worden.

    Mike Hoogveld
  • Remy Gieling

    Functietitel Gastspreker

    Remy Gieling begon zijn carrière als software-ondernemer en later als hoofdredacteur van de gerenommeerde zakentitels Sprout en Management Team (MT/Sprout). Inmiddels is hij presentator voor diverse media zoals RTLZ en commentator bij BNR Nieuwsradio. Als auteur, spreker en techwatcher houdt hij technologische ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en weet hij complexe materie begrijpelijk uit te leggen. Remy is de oprichter van kennisplatform ai.nl.

    Remy Gieling
  • Dennis de Reus

    Functietitel Gastspreker

    Dennis de Reus heeft ruim tien jaar ervaring in Data, Digital en Artificial Intelligence. Bij McKinsey&Company leidde hij digitale transformaties binnen een variëteit aan sectoren zoals telecom, infrastructuur en softwareproviders. Bij IPsoft was hij wereldwijd verantwoordelijk voor de implementatie van hun cognitive agent Amelia. Hier heeft hij tientallen chatbots opgezet in zowel Europa als de Verenigde staten. Binnen ABN AMRO is Dennis verantwoordelijk voor Innovation Technology.

    Dennis de Reus
  • Prof. dr. Koen Hindriks

    Functietitel Hoogleraar

    Koen Hindriks is hoogleraar Sociale Artificiële Intelligentie (AI) en hoofd van de Social AI groep in de afdeling Informatica van de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij doet onderzoek naar het socialer en intelligenter maken van robots en andere vormen van sociale interfaces zoals smart displays. Hij is co-voorzitter van de Special Interest Group on Artificial Intelligence, een lid van ICT Research Platform Nederland. In 2016 heeft hij Interactive Robotics opgericht.

    Koen Hindriks
  • Stefan Buijsman

    Functietitel Gastspreker

    Stefan Buijsman promoveerde op 20-jarige leeftijd in de filosofie van de wiskunde. Sindsdien werkt hij als onderzoeker. Hij schreef verschillende populairwetenschappelijke boeken over wiskunde (Plussen en Minnen) en artificial intelligentie (Alsmaar Intelligenter). Momenteel is hij universitair docent filosofie van technologie aan de TU Delft, waar hij onderzoek doet naar ethiek van artificial intelligence. Daarnaast is hij managing director van het TU Delft Digital Ethics Centre.

    Stefan Buijsman
  • Jan W. Veldsink MSc

    Functietitel Kerndocent

    Jan Veldsink is spreker, senior-adviseur, trainer en coach gespecialiseerd in Artificial Intelligence en Interventies in organisaties en teams. Zijn expertisegebieden zijn Artificial Intelligence, Cybersecurity, Systematisch denken, Serious gaming en Innovatie. Jan werkt als consultant en docent op het gebied van Cybercriminaliteit, Artificial Intelligence, digitale transformatie, organisatieontwikkeling en innovatie bij Rabobank en aan Nyenrode Business Universiteit.

    Jan Veldsink

Deze sprekers zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

Brochure bekijken?

Laat dan je gegevens achter en je ontvangt de brochure in je mail.

Aanmelden

Voor wie?

Je bent een (mede)verantwoordelijk voor AI initiatieven binnen jouw organisatie, primair vanuit het IT-perspectief. 

Meld je nu aan

Aanmelden voor de collegereeks Artificial Intelligence voor business doe je via de aanmeldbutton.

Heb je nog vragen? Onze programma-manager beantwoordt ze graag.

Data en tijden

Dit programma heeft meerdere startmomenten. Kies zelf wat jou het beste uitkomt.


Startmomenten

  • Editie maart 2025

    Deze editie vindt plaats op:

    • 5, 12, 19 en 26 maart 2025
    • 2 en 9 april 2025

    De colleges starten om 16.00 uur en eindigen rond 19.30 uur, inclusief een pauze waarin we een lichte maaltijd aanbieden. 

    Wanneer je verhinderd bent op één van de data dan mag je je laten vervangen door een collega. Het betreffende college inhalen is niet mogelijk.
  • Editie september 2025

    Deze editie vindt plaats op:

    • 25 september 2025
    • 2, 9 en 30 oktober 2025
    • 13 en 20 november 2025

    De colleges starten om 16.00 uur en eindigen rond 19.30 uur, inclusief een pauze waarin we een lichte maaltijd aanbieden. 

    Wanneer je verhinderd bent op één van de data dan mag je je laten vervangen door een collega. Het betreffende college inhalen is niet mogelijk.

     

Interesse in deze opleiding?

Ben jij geïnteresseerd in de opleiding Collegereeks Artificial Intelligence voor Business? Meld je dan online aan.

Investering

Wat zijn de kosten?

De investering voor de collegereeks Artificial Intelligence voor business is v.a € 2.595,- (exclusief 21% btw). Dit bedrag is inclusief lesmateriaal en een lichte maaltijd. Je ontvangt een deelnamecertificaat. 

Let op: voor de startmomenten na 1 september 2025 bestaat dit programma uit 7 colleges. Vanaf dat moment is de investering voor de collegereeks Artificial Intelligence voor business € 2.995,- per persoon (exclusief 21% btw).

Kosteloos annuleren is uitsluitend mogelijk per e-mail tot 4 weken voor de aanvangsdatum. Na die datum ben je het volledige deelnamebedrag verschuldigd.

Annulering dient altijd schriftelijk te geschieden.

 

Disclaimer

*Alle bedragen en voorwaarden zijn indicatief (exclusief btw en bijkomende kosten, tenzij anders aangegeven) en onder voorbehoud van periodieke wijzigingen.

Gerelateerd nieuws

  • ‘Data-analyse en AI zijn onlosmakelijk verbonden met verandermanagement’

    Type: Onderwijs
    Publicatiedatum: 23-4-2024

    Het analyseren van data en het toepassen van kunstmatige intelligentie, wordt voor bedrijven steeds belangrijker.

    Scott Allen Mongeau
  • Iedereen in je organisatie moet data snappen

    Type: Onderwijs
    Publicatiedatum: 5-8-2022

    "Data maakt de digitale transformatie mogelijk", zegt Frank Ferro, Director Insights bij PostNL. "Daarom moet iedereen in je organisatie data snappen, wat het is en wat je ermee kunt doen."

  • “Innoveren gaat om creativiteit, dat doe je niet vanuit een spreadsheet”

    Type: Onderwijs
    Publicatiedatum: 22-12-2021

    Hoe stimuleer je innovatie binnen organisaties? Kan je innovatief leren denken? En hoe neem je anderen daarin mee? Diana Koch en Patrick Ploeg, oud-deelnemers aan de blended class Strategisch Innoveren, delen wat zij hebben geleerd en hoe zij dit hebben toegepast in de praktijk.

  • ‘Begrijp de onderliggende krachten van digitalisering’

    Type: Onderwijs
    Publicatiedatum: 1-9-2021

    Menig bestuurder en toezichthouder vraagt zich af hoe digitale transformatie en digitale innovaties zich verhouden tot het bestaande businessmodel van een organisatie. Hoe beoordeel je opkomende technologieën? Hoe experimenteer je, terwijl je organisatie daar niet op ingericht is en je de uitkomsten van experimenten niet kent?

Contact

Vragen? Neem vrijblijvend contact met ons op, we helpen je graag!

Beatrijs Beijer

Functietitel Programma-coördinator
Telefoonnummer +31 346 291 738