Masterclass Innovatiemanagement & productontwikkeling
Introductie
Door digitalisering en automatisering wordt de levenscyclus van diensten en producten steeds korter. Het goed kunnen ontwikkelen van nieuwe diensten of producten is belangrijk om continue te innoveren.
Voor veel professionals is innovatie daarmee een strategische prioriteit geworden. De masterclass Innovatiemanagement & productontwikkeling biedt je de mogelijkheid om in vier dagen de fijne kneepjes van innovatiemanagement en productontwikkeling te leren.
Wat levert het je op?
- Je leert innovatie te managen als een organisatie brede competentie.
- Je leert welke mogelijkheden en kansen voor groei interessant zijn voor jouw organisatie.
- Je leert een idee naar een succesvol product of dienst te brengen.
- Je leert nieuwe producten/diensten succesvol introduceren.
Wat levert het op voor je organisatie?
Je hebt de juiste kennis en kunde van innovatie-capaciteiten van je organisatie. Met deze competenties kan je effectiever innovatie-activiteiten aansturen en de organisatie helpen inrichten. Het programma zal een significante bijdrage leveren aan de wijze waarop de organisatie en haar medewerkers de effectiviteit van de innovatie-inspanningen kan verbeteren.
Wat onze deelnemers zeggen
Inhoud
Wat ga je doen?
In 2 modules geven experts hun visie en vertellen vanuit hun ervaring over de belangrijkste principes en inzichten.
Thema´s
Je gaat onder andere aan de slag met de volgende thema's:
- Introductie op innovatiemanagement
- Zo ontdek je kansen voor innovatie
- Strategisch portfoliomanagement
- Stakeholdermanagement
- Bouw aan echte vernieuwing
- Praktijkcase: Fairphone
Een compleet overzicht van de thema's lees je in de brochure.
Intervisie
In beide modules is intervisie een onderdeel van het programma, onder begeleiding van coaches. Intervisie is een mooie en effectieve manier om met mededeelnemers te leren van vragen en problemen uit de dagelijkse werkpraktijk. Je benut de expertise en ervaringen van vakgenoten voor jouw eigen vraagstukken en helpt anderen door de inbreng van jouw kennis en ervaring
Eigen vraagstuk
Elke deelnemer neemt een vraagstuk mee in deze masterclass. Tijdens de masterclass ga je met de opgedane kennis jouw eigen leervragen verder verkennen en aanscherpen. Tijdens de slotdag presenteer je jouw bevindingen over jouw vraagstuk aan je mededeelnemers.
De inhoud van het programma is onder voorbehoud van wijzigingen.
Van wie krijg je college?
Tijdens de masterclass Innovatiemanagement & productontwikkeling geven inspirerende sprekers hun visie en vertellen zij vanuit hun ervaring over de belangrijkste principes en inzichten.
De hoogleraren en experts
De hoogleraren, gastdocenten en praktijksprekers zijn onder anderen:
- Prof. dr. Paul Louis Iske – hoogleraar Open Innovation en Business Venturing bij Maastricht University School of Business and Economics
- Paul de Ruijter - strategie consultant, facilitator en trainer bij De Ruijter Strategie
- Yousri Mandour - partner bij adviesbureau ICSB Marketing en Strategie, spreker en auteur
- Dr. ir. Linda Kester - expert op het gebied van innovatie portfoliomanagement en mede-oprichter van het bedrijf JigsEye
- Wietze Smid - ervaren Public Affairs en Communicatie professional (momenteel onder andere hoofd Public Affairs en stakeholdermanagement Essent a.i.)
- Gert Staal - programma-manager innovatie programma’s Nyenrode Business Universiteit en co-auteur van het PDMA Innovation Maturity Model
De sprekers zijn onder voorbehoud van wijzigingen.
Sprekers
-
Prof. dr. Jeff Gaspersz (emeritus)
Functietitel HoogleraarJeff Gaspersz is hoogleraar Innovatie. Met inzichten en ideeën helpt hij leiders bij het ontwikkelen van innovatiekracht. 'We kunnen alleen kansen zien en benutten als we innovatief zijn. Het wordt de nummer één competentie.'
-
Prof. dr. Henry Robben
Functietitel HoogleraarAls hoogleraar Marketing doet Henry Robben onderzoek naar strategische marketing en innovatiemanagement. Zijn credo: 'Succesvolle marketing komt voort uit gedegen analyses, voorzien van een saus van gezond boerenverstand.'
-
Alexander Heijkamp
Functietitel GastsprekerAlexander is oprichter en eigenaar van ESG-Consultancy B.V. en MVO-enzo. Met beide bedrijven helpt hij ondernemers en organisaties met het creëren van duurzame impact. Daarnaast is hij als docent verbonden aan Nyenrode Business Universiteit, Business School Nederland (BSN) en de Coöperatie Fabriek. De onderwerpen waar Alexander zich in heeft gespecialiseerd zijn Sustainability Leadership, Sustainable Business Transformation en veranderstrategie.
-
Dr. Ir. Linda Kester
Functietitel GastsprekerLinda Kester, strategisch portfolio management-expert en Partner van JigsEye, versnelt strategie-uitvoering met innovatieve methodologieën.
Haar focus ligt op technologische disruptie en strategische alignement.
Deze sprekers zijn onder voorbehoud van wijzigingen.
Brochure bekijken?
Laat dan je gegevens achter en je ontvangt de brochure in je mail.
Brochure aanvragen
Aanmelden
Voor wie?
Je bent manager of adviseur en verantwoordelijk voor, of betrokken bij, de groei en winstgevendheid van je organisatie. De meeste deelnemers zijn werkzaam als productmanager, manager Business Development & Innovatie, Manager R&D of projectmanager.
Deze masterclass is geschikt voor professionals uit zowel de profit-, de non-profit- en de publieke sector.
Data
Dit programma vindt plaats op:
- Online kick off op 8 april 2025
- Fysieke colleges op 22 & 23 april 2025
- Fysieke coleges 20 & 21 mei 2025
De kick-off begint om 15:30 uur en eindigt rond 17:00 uur. De opvolgende colleges van 22 en 23 april en 20 en 21 mei starten om 09:00 op dag 1 en eindigen rond 18:00 op dag 2.
Meld je nu aan
Aanmelden voor de masterclass Innovatiemanagement & productontwikkeling doe je via de aanmeldbutton.
Heb je nog vragen? Onze programma-manager beantwoordt deze graag.
Interesse in deze opleiding?
Ben jij geïnteresseerd in de opleiding Masterclass Innovatiemanagement & productontwikkeling? Meld je dan online aan.
Investering
Wat zijn de kosten?
De investering voor de masterclass Innovatiemanagement & productontwikkeling is € 5.895,- per persoon (exclusief 21% btw). Dit bedrag is inclusief lesmateriaal, 2 hotelovernachtingen en maaltijden. Je ontvangt een deelnamecertificaat.
Kosteloos annuleren is uitsluitend mogelijk per e-mail tot 4 weken voor de aanvangsdatum. Na die datum ben je het volledige deelnamebedrag verschuldigd.
Annulering dient altijd schriftelijk te geschieden.
Disclaimer
*Alle bedragen en voorwaarden zijn indicatief (exclusief btw en bijkomende kosten, tenzij anders aangegeven) en onder voorbehoud van periodieke wijzigingen.
Gerelateerd nieuws
-
‘Data-analyse en AI zijn onlosmakelijk verbonden met verandermanagement’
Type: OnderwijsPublicatiedatum: 23-4-2024Het analyseren van data en het toepassen van kunstmatige intelligentie, wordt voor bedrijven steeds belangrijker.
Bekijk artikel -
Het succes van innovatie: ‘Het gaat om willen in plaats van moeten’
Type: OnderwijsPublicatiedatum: 14-3-2024Hoe zet je een duurzaam businessmodel op met behulp van innovaties?
Bekijk artikel -
Iedereen in je organisatie moet data snappen
Type: OnderwijsPublicatiedatum: 5-8-2022"Data maakt de digitale transformatie mogelijk", zegt Frank Ferro, Director Insights bij PostNL. "Daarom moet iedereen in je organisatie data snappen, wat het is en wat je ermee kunt doen."
Bekijk artikel -
“Innoveren gaat om creativiteit, dat doe je niet vanuit een spreadsheet”
Type: OnderwijsPublicatiedatum: 22-12-2021Hoe stimuleer je innovatie binnen organisaties? Kan je innovatief leren denken? En hoe neem je anderen daarin mee? Diana Koch en Patrick Ploeg, oud-deelnemers aan de blended class Strategisch Innoveren, delen wat zij hebben geleerd en hoe zij dit hebben toegepast in de praktijk.
Bekijk artikel
Contact
Vragen? Neem vrijblijvend contact met ons op, we helpen je graag!