Marketing Leadership Program

In het kort

  • Concreet en toepasbaar
  • College van experts uit het bedrijfsleven
  • Theorie gekoppeld aan de praktijk

Informatie

Startdatum
19 maart 2025
Duur
7 dagen
Investering
€ 6.295 (excl. btw)
Locatie(s)
Marketing Leadership Program

Introductie

Met het Marketing Leadership Program leer jij - vanuit jouw expertise en ervaring - hoe je het vertrouwen kan winnen van je medebestuurders en hen kan mobiliseren en motiveren om gezamenlijk het verschil te maken. 

Wat levert het je op?

  • Je leert hoe je als marketeer een leidende rol kan innemen binnen je organisatie.
  • Je leert de gehele organisatie te overtuigen om jouw advies op te volgen.
  • Je onderzoekt welke leiderschapsstijl het beste past bij jou als ervaren marketeer.
  • Je krijgt inzicht in de externe factoren die van invloed zijn op het marketinglandschap.
  • Je leert welke concrete tools je kan inzetten om het maximale uit markting en jouw organisatie te halen.

Wat levert het op voor je organisatie?

Je wordt meegenomen in alles wat nodig is om als leider het vertrouwen te winnen van je medebestuurders. Je weet hoe je hen kan mobiliseren en motiveren om gezamenlijk het verschil te maken. Een concreet eindresultaat voor de organisatie is een organisatieadvies op basis van het zelf ingebrachte marketing leadership vraagstuk, wat direct een positieve invloed kan hebben op de performance van de organisatie.

Dit programma bieden we aan in samenwerking met Adformatie.

Inhoud

Wat ga je doen?

In een uitdagend programma geven onze hoogleraren en praktijksprekers actuele wetenschappelijke inzichten en koppelen zij deze aan de dagelijkse praktijk. Dit maakt dat het een programma op academisch niveau met een praktische inslag.

Dit programma bestaat uit een optimale combinatie van interactieve webinars, een online leeromgeving, leren van en met mede-deelnemers, netwerken en klassikale bijeenkomsten. De groepen bestaan uit deelnemers vanuit verschillende sectoren met soortgelijke vraagstukken.

Wat mag ik concreet verwachten?

  • Interactieve webinars
  • Een interactief, online leeromgeving met een compleet aanbod van inhoudelijke video's, artikelen, vraagstellingen en cases
  • De mogelijkheid om een vraagstuk uit je eigen praktijk centraal te zetten
  • De inzet van de expertise van mede-deelnemers voor je eigen vraagstukken
  • Live bijeenkomsten op Nyenrode Business Universiteit

Thema's

Je gaat onder andere aan de slag met de volgende thema's:

  • Leiderschap: Persoonlijk leiderschap, Verbindend leiderschap, Verantwoordelijk leiderschap
  • Strategie: Organisatiestrategie, Marketingstrategie, Positioneringsstrategie
  • Verandering: Trends & Ontwikkelingen, Board Room Dynamics, Verandermanagement
  • Soft skills: Presentatievaardigheden, Communicatievaardigheden, Probleemoplossend vermogen

De inhoud van het programma is onder voorbehoud van wijzigingen.

Online leeromgeving

De content in de online leeromgeving is 24 uur per dag beschik­baar. Dit geeft jou de flexibiliteit om op elk moment en in jouw tempo de kennis op te doen. 

De bijeenkomsten op Nyenrode Business Universiteit, de webinars én het online leertraject geven je de mogelijkheid om vakinhoudelijke verdieping in de onderwerpen te vinden. Daarnaast kan je jouw vragen stellen aan de docenten, ervaringen uitwisselen en leren van je mede-deelnemers. In dit programma leer je dus van en met elkaar.

Kortom: de combinatie van online leren en de contacturen op Nyenrode maakt dat jij jezelf op een zo effectief mogelijke manier kan blijven ontwikkelen.

Van wie krijg je college?

Tijdens het Marketing Leadership Program geven inspirerende sprekers hun visie en vertellen zij vanuit hun ervaring over de belangrijkste principes en inzichten.

De hoogleraren en experts*

  • Edgar Molenaars - Partner Customer & Brand Strategy KPMG Digital Strategy Group.
  • Erik van Engelen - Voormalig algemeen directeur/ bestuurder a.i. bij WILDLANDS Adventure Zoo Emmen & ATLAS Theater
  • Brenda Smit - Director Marketing & Customer Experience A.S. Watson Benelux.

Het complete programma zal worden gecompleteerd met de meest gevraagde sprekers op het gebied van marketing. 

*Deze sprekers zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

Sprekers

  • Liam Tjoa

    Functietitel Gastspreker

    Liam Tjoa is oprichter en CEO van Gospooky, de creative agency die in 2022 door de SAN bekroond werd tot Bureau van het Jaar.

    Liam Tjoa
  • Steven Van Belleghem

    Functietitel Gastspreker

    Steven van Belleghem is een internationale keynote spreker, inspirator, auteur van bestseller boeken en oprichter van B-Conversational. Zijn expertise en passie liggen bij de toekomst van Customer Experience. Zijn missie is om bedrijven te inspireren klantgerichter te worden. Hij vertaalt digitale trends naar concrete strategieën en inzichten voor bedrijven.

    Steven Van Belleghem
  • Jorieke de Vries-Goosen

    Functietitel Gastspreker

    Jorieke de Vries-Goosen is Directeur Marketing bij Jumbo Supermarkten. Zij maakt deel uit van de Board van Jumbo.

  • Prof. dr. Henry Robben

    Functietitel Hoogleraar

    Als hoogleraar Marketing doet Henry Robben onderzoek naar strategische marketing en innovatiemanagement. Zijn credo: 'Succesvolle marketing komt voort uit gedegen analyses, voorzien van een saus van gezond boerenverstand.'

    Henry Robben
  • Prof. dr. Rudy Moenaert

    Functietitel Hoogleraar

    Rudy Moenaert is hoogleraar strategic marketing aan de TIAS School for Business and Society in Tilburg. Hij geniet echt van lesgeven in executive management programma's, adviseert toonaangevende bedrijven in de B2B- en dienstensector en treedt op in verschillende adviesraden.

    Rudy Moenaert
  • Prof. dr. Lidewey van der Sluis

    Functietitel Professor

    Lidewey van der Sluis is hoogleraar Organisatorisch Leiderschap en Strategisch Talent Management. Als denker en adviseur slaat ze een brug tussen theorie en praktijk. Daarbij staat de toekomst van werk centraal.

  • Drs. Erik Maier

    Functietitel Lecturer

    Erik Maier werkt als docent, programma-manager en promovendus aan Nyenrode Business Universiteit. Hij maakt deel uit van het Nyenrode Faculty Expertisecenter Strategy, Organization & Leadership. Bij voorkeur werkt hij op het gebied van persoonlijke ontwikkeling en organisatieontwikkeling: het gebied waar strategische doelen van de organisatie en de individuele behoeften van het individu met elkaar in verbinding staan.

    Erik Maier
  • Julian Stevense

    Functietitel Kerndocent

    Julian Stevense is executive lecturer Strategische Positionering voor de Executive Education opleidingen en het Modulair Executive MBA bij Nyenrode Business Universiteit. Daarnaast is hij founder van Brandgurus en auteur van De perfecte positionering.

    Julian Stevense
  • Lizette Cohen

    Functietitel Business Director

    Lizette Cohen is Business Director Customized Executive Education voor de commercial sector bij Nyenrode Business Universiteit.

    Lizette Cohen

Deze sprekers zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

Brochure bekijken?

Laat dan je gegevens achter en je ontvangt de brochure in je mail.

Aanmelden

Voor wie?

Het Marketing Leadership Program is bedoeld voor senior marketeers die met hun marketing een leidende rol in de organisatie willen innemen. 

Data en tijden

Het programma bestaat uit 6 dagen: 

  • Fysieke module op 19 en 20 maart 2025 op Nyenrode Business Universiteit
  • Online module op 17 april 2025 van 9:00 tot 13:00 uur
  • Fysieke module op 22 mei 2025 van 9:00 tot 17:00 uur op Nyenrode Business Universiteit 
  • Online module op 12 juni 2025 van 9:00 tot 13:00 uur
  • Fysieke module op 2 en 3 juli 2025 op Nyenrode Business Universiteit

Bij de tweedaagse modules starten we op dag 1 om 9:00 uur en eindigen rond 22:00 uur. Op dag 2 duurt het programma van 9:00 tot 17:00 uur. De tweedaagse modules zijn inclusief een hotelovernachting.

Wanneer je verhinderd bent op één van de data dan mag je je laten vervangen door een collega. Inhalen van fysieke colleges en terug kijken van webinars is niet mogelijk.

Meld je nu aan

Aanmelden voor het Marketing Leadership Program doe je via de aanmeldbutton.

Heb je nog vragen? Onze programma- coördinator beantwoordt deze graag.

Interesse in deze opleiding?

Ben jij geïnteresseerd in de opleiding Marketing Leadership Program? Meld je dan online aan.

Investering

Wat zijn de kosten?

De investering voor het Marketing Leadership Program is € 6.295,- per persoon (exclusief 21% btw). Dit bedrag is inclusief lesmateriaal en toegang tot de online leeromgeving. Je ontvangt een deelnamecertificaat. 
 
Kosteloos annuleren is uitsluitend mogelijk per e-mail tot 4 weken voor de aanvangsdatum. Na die datum ben je het volledige deelnamebedrag verschuldigd.

Annulering dient altijd schriftelijk te geschieden.

Disclaimer

*Alle bedragen en voorwaarden zijn indicatief (exclusief btw en bijkomende kosten, tenzij anders aangegeven) en onder voorbehoud van periodieke wijzigingen.

Benieuwd of deze opleiding aansluit bij je ambities en interesses?

Laat dan je gegevens achter en wij nemen contact met je op.

Gerelateerd nieuws

Contact

Vragen? Neem vrijblijvend contact met ons op, we helpen je graag!

Chantal van Huigenbosch

Functietitel Programma-coördinator
Telefoonnummer +31 346 291 467

Soortgelijke programma's

  • Blended class Brand Management

    Startdatum: 13 maart 2025
    Taal:
    • Nederlands
    Locatie:
    • Breukelen
    • Online

    Met de blended class Brand Management til je jouw merk-strategische kennis naar een hoger niveau.

    Nyenrode Business Universiteit_1
  • Advanced Marketing Program

    Startdatum: 25 maart 2025
    Taal:
    • Nederlands
    Locatie:
    • Breukelen

    In het driedaagse Advanced Marketing Program staan actuele ontwikkelingen binnen de marketing centraal en leer je hoe je deze kan integreren binnen jouw eigen marketingstrategie.

    Executive Education