Marketing & Supply Chain Management
Introductie
Onze doelstelling
Het doel van het Center for Marketing and Supply Chain Management van Nyenrode is om de mogelijkheden voor studenten, leidinggevenden en mensen uit het bedrijfsleven om producten en diensten innovatief in de markt te zetten, aanzienlijk te verbeteren. Ons lesprogramma en onderzoek richt zich op marketing en supply chain management dat praktisch, relevant en van hoge kwaliteit is.
Onze expertisegebieden
- Supply chain management
- Supply chain optimalization
- Lean-management
- Marketingstrategie
- Customer relationship management
- Accountmanagement
- Retailing
- Purchasing
- Production & operations management
- Logistics & distribution management
- Kwaliteitsmanagement
- Quantitative methods
- New product development
Aanvullende onderwerpen:
- Management information systems
- E-learning
- Complexity & knowledge management
- Cross cultural management
Onderwijs
Wat zijn onze activiteiten?
Onderwijs aanbieden voor Nyenrode Business Universiteit is de hoofd activiteit van het Center voor Marketing & Supply Chain Management. Onze faculteitsleden geven college, ontwerpen trainingen en seminars en begeleiden thesis projecten voor de studenten op Nyenrode.
We verzorgen de volgende colleges
- Operations & supply chain management
- Operations & process management
- Information systems & emerging technologies
- Lean-management
- Information & communication in organizations
Gerelateerde opleidingen
-
Collegereeks Leidinggeven aan Supply Chain Innovaties
Startdatum: 10 maart 2025Taal:- Nederlands
Locatie:- Breukelen
Supply chains staan meer dan ooit in de schijnwerpers. De recente verstoringen, prijsstijgingen en tekorten hebben één ding glashelder gemaakt: traditionele ketens – top-down, in silo’s en enkel gericht op kostenefficiëntie – voldoen niet langer aan de eisen van vandaag.
Bekijk opleiding -
Business Process Management
Startdatum: 9 september 2024Taal:- Nederlands
Locatie:- Breukelen
Leer de bedrijfsprocessen binnen jouw sector te verbeteren en laat de rol van technologie daarin zien.
Bekijk opleiding
Onderzoek
Wat onderzoeken we?
Ons onderzoek richt zich op specifieke onderwerpen binnen marketing en supply chain management, maar is daar niet tot beperkt. Het onderzoek is academisch van aard en richt zich op wetenschappelijke en zakelijke publicaties. Het heeft een internationale focus.
Het onderzoek bestrijkt twee thema's
Lean-management
Onderzoek naar de werking van lean in gebieden die grotendeels nog niet onderzocht zijn, zoals: leiderschap, ketensamenwerking, innovatiemanagement, IT en SME/start-ups.- Business model innovation
Onderzoek naar complexiteiten die ingebakken zitten in Business model innovation en implementatie, vooral binnen netwerkomgevingen.
Opinie
Gerelateerd nieuws
-
Nederlandse bedrijven versterken ketensamenwerking, maar risico’s blijven
Type: OnderzoekPublicatiedatum: 26-11-2024Ketensamenwerking in Nederland ontwikkelt zich positief. De volwassenheid op het gebied van supply chain management steeg van 3,2 naar 3,4 op een vijfpuntsschaal. Deze vooruitgang is cruciaal in een wereld waar geopolitieke spanningen en duurzaamheidseisen de toon zetten. Dat blijkt uit de zesde editie van de Nationale Supply Chain Monitor (NSCM) die Nyenrode Business Universiteit en BLMC uitvoerden.
Bekijk artikel
Partners
Onze partners
Een consortium van Nyenrode, McKinsey & Company, ABN AMRO en Achmea is opgericht om het onderzoek naar lean-management mogelijk te maken.