Biografie
Dr. Erdogan Gülyaz is docent en onderzoeker bij het onderzoekscentrum Center for Marketing & Supply Chain Management aan Nyenrode Business Universiteit. Hij heeft een Operations Managementtraining ontwikkeld en gedoceerd aan MSc-studenten. Daarnaast heeft hij Lean-trainingen gegeven aan het Nyenrode Lean Instituut. Zijn belangrijkste interessegebieden zijn Lean management, product lifecycle management, agile productontwikkeling en digitalisatie van nieuwe business modellen.
Erdogan behaalde zijn BSc-graad in werktuigbouwkunde en zijn MSc-graad in robotica aan de Technische Universiteit van Istanbul. Hij behaalde ook zijn master in geïntegreerde productie- en systeemtechnieken aan de Staatsuniversiteit van Noord Carolina.
Halverwege zijn carrière, besloot Erdogan een pauze te nemen en een MBA te volgen aan Nyenrode Business Universiteit. Na zijn MBA behaalde hij in 2017 ook zijn doctoraat aan dezelfde universiteit. Zijn proefschrift was getiteld "Extending lean framework beyond conventional boundaries: Exploring value creation and appropriation in SMEs and services". Hij heeft verschillende peer-reviewed conferentie- en tijdschriftartikelen geschreven die zich richten op Lean en concurrentievermogen, klantwaardecreatie door Lean en Lean innovatie.
Erdogan was werkzaam als procestechnicus, ontwikkeltechniek- en projectmanager voor diverse organisaties in verschillende landen. Hij heeft meer dan 20 jaar werkervaring in procesverbetering, ontwikkeling van nieuwe producten, project- en productmanagement.
Nevenactiviteiten
Erdogan werkt momenteel als hoofd Product Lifecycle Management en Lean productontwikkeling bij een grote technische multinational waar hij zich richt op het versnellen van idee-naar-markt van nieuw aanbod.
Meest relevante publicaties
- Gülyaz, E., van der Veen, J. A., Venugopal, V., & Solaimani, S. (2019). Towards a holistic view of customer value creation in Lean: A design science approach. Cogent Business & Management, 6(1), 1-46.
- Solaimani, S., van der Veen, J., Sobek II, D. K., Gulyaz, E., & Venugopal, V. (2019). On the application of Lean principles and practices to innovation management. The TQM Journal. 31(6), 1064-1092.
- Gülyaz, E. (2017), “Extending Lean framework beyond the conventional boundaries: exploring value creation and appropriation in SMEs and service”, doctoral dissertation, Nyenrode Business University, Breukelen.
- Gülyaz, E., van der Veen, J. A., Venugopal, V., & Solaimani, S. (2016). Unravelling the value creation and appropriation tangle within Lean: An analytical approach. Proceedings of the 23th EurOMA conference, Trondheim, Norway, June 2016.
- Gülyaz, E., van der Veen, J. A., Venugopal, V., & Solaimani, S. (2015). Improving SME competitiveness through Lean: Value creation and appropriation perspective. In Proceedings of the 26th Annual POMS conference, Washington DC, 8-11 May 2015.