Reza Dabestani

Faculty
Functietitel PhD student

Biografie

Reza Dabestani is promovendus bij het Center for Marketing & Supply Chain Management van Nyenrode. Zijn onderzoeksproject richt zich op hoe de overgangen van bedrijven op basis van big data kunnen worden gemonitord en geëvalueerd. Het onderzoek richt zich op de onderlinge samenhangende hiaten en draagt bij aan de bestaande theorieën over bedrijfsmodellen en het opkomende wetenschappelijke discours over de bedrijfswaarde van big data.

Reza Dabestani heeft zijn bachelor behaald in Industriële Techniek aan de Azad Universiteit en zijn master in Industrieel Management aan de afdeling Management van de Universiteit van Isfahan, Iran. Momenteel is hij een promovendus aan Nyenrode Business Universiteit, waar hij zich richt op big data-gedreven bedrijfsmodellen. Zijn onderzoek is gepubliceerd in academische tijdschriften, zoals het International Journal of Quality and Reliability en Total Quality Management and Business Excellence. Zijn onderzoeksinteresses omvatten big data en data mining-analyse, bedrijfsmodelinnovatie, bedrijfsexcellentie, kwaliteitsmanagement en servicekwaliteit.
Dabestani is vier jaar lang parttime docent geweest en heeft zeven jaar gewerkt als industrieel ingenieur, hoofd investeringen en projectontwikkeling en manager bedrijfsexcellentie in de farmaceutische industrie.

Dabestani streeft een doctoraat na aan Nyenrode Business Universiteit en benut alle kansen om zijn nieuwsgierigheid te bevredigen en voortdurend te blijven leren, weten en begrijpen. Op deze manier geeft Dabestani invulling aan de missie en kernwaarden van Nyenrode.

Interesses

Dabestani brengt graag tijd door met zijn familie, speelt schaak en leest romans.

Relevante publicaties